Bij het meldpunt van het Apcg kunt u terecht met vragen, signalen en klachten over het wonen en leven met een beperking in Arnhem. U kunt hiervoor bij ons terecht als Arnhemse inwoner met of zonder beperking, als mantelzorger, maar ook wanneer u werkzaam bent bij een instelling, organisatie, de gemeente, of één van de acht wijkteams. Wij zijn geheel onafhankelijk van instanties, hulpverleners en dienstverleners.
Overleg met organisaties
Wij horen graag uw signalen en klachten, zodat wij (structurele) knelpunten kunnen registreren in de praktijk. Wij gaan hierover in gesprek met organisaties, instellingen en de gemeente. Met uw signaal of klacht draagt u ertoe bij dat niet iemand anders in dezelfde situatie terecht komt. U helpt dus niet alleen uzelf! U kunt ook uw positieve ervaringen bij ons melden. Hiermee kunnen immers ook anderen geholpen worden..
Let wel, wij zijn een lokale Arnhemse belangenbehartiger. Voor vragen, klachten en signalen die buiten Arnhem vallen verwijzen wij u naar Zorgbelang Gelderland, lokale belangenbehartigers of Wmo-raden aldaar.
Signalen en klachten
Waarover kunt u bij ons zoal terecht?
- De werkwijze van de wijkteams
- Kwaliteit van de leveranciers van hulpmiddelen, of de thuiszorg
- Toegankelijkheid van openbare ruimte en gebouwen
- Vervoersvoorzieningen, zoals AVAN, of het openbaar busvervoer.
- Aangepast wonen
- Voorzieningen voor tegemoetkoming in de meerkosten
- Begeleiding in het dagelijks leven
- Onafhankelijke cliëntondersteuning
- Informatie van de gemeente
Individuele cliëntondersteuning
‘Heeft u behoefte aan individuele cliëntondersteuning bij het aanvragen van zorg en ondersteuning of het oplossen van knelpunten, dan kunt u contact opnemen met Zorgbelang Gelderland. Bel 026 3842826 of stuur een mail naar vertrouwenspersoon@zorgbelanggelderland.nl.
Klankbordgroep
Maakt u gebruik van een Arnhemse Wmo- of Participatievoorziening of dienst, meld u dan aan voor onze (digitale) klankbordgroep. Als lid van ons e-panel wordt u geregeld gevraagd naar uw ervaringen en mening over de kwaliteit van de voorzieningen en diensten. Ook wordt uw advies gevraagd bij nieuwe ontwikkelingen.
Bereikbaarheid
Ons meldpunt is op maandag, woensdag en donderdag tussen 09.00 en 12.00 uur rechtstreeks telefonisch bereikbaar: (026) 389 44 88. U kunt ook mailen naar info@apcg.nl. Buiten deze genoemde openingstijden, maar ook als u ons niet direct kunt bereiken, kunt u een bericht inspreken op onze voicemail. Eén van onze medewerkers neemt dan binnen een werkdag contact met u op.